Вовківська ЗОШ І-ІІ ступенів
П`ятниця, 24.11.2017, 14:12
Меню сайту

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a Free Website
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0





    Виховна робота

    Як виховати патріота в сім'ї

    Поняття патріотизму у всіх викликає досить змішані почуття і емоції. Для одних - це дуже важливо , для інших - нічого особливого , треті - поняття не мають , про що йде мова. Але все ж для багатьох постає обов'язковим бути самому патріотом , і так само виховати своїх дітей.

     Саме поширена асоціація про людину - патріота - це людина у формі , особливо у військовій . Але для того , що б бути патріотом не обов'язково бути військовозобов'язаним , носити форму , і складати присягу на вірність Батьківщині. Патріотизм полягає в нашій поведінці , у повазі до предків , шанування традицій , дотриманні свого як фізичного , так і морального здоров'я , створенні міцної сім'ї , і вихованні дітей на тих же засадах .

    Почуття патріотизму є в душі у кожної людини , але необхідно його просто пробудити , зуміти достукатися і поставити правильні життєві пріоритети. Саме цим і повинні займатися батьки , які хочуть виховати патріота в сім'ї.

    Але з чого почати? Існує кілька рекомендацій , які допоможуть знайти відповідь на питання як виховати патріота в сім'ї.

    Ми проживаємо в найкращій країні , і інші країни нам заздрять ..

    Якщо ви щиро бажаєте виростити дитину патріотом , не кажіть при ньому погано про ту країну , де ви живете. Адже Батьківщину , як і батьків не вибирають. І повірте , як би , вам не здавалося , що десь краще , врядли це правда. У кожній країні є свої проблеми , свої труднощі і з екрана телевізора нам їх ніхто не показує. Всі хочуть , щоб про них думали тільки добре .Тому не допускайте при дитині вираження великого невдоволення про вашу Батьківщині , говорите більше позитивного . Але в теж час не сильно прикрашати ситуацію , вчите дитину бути ще й реалістом .

    Обов'язково подорожуйте . Не потрібно відразу їхати закордон , і в рідній країні є маса місць , від яких просто дух захоплює. Та й врядли ви встигли скрізь побувати .Показуйте дитині на наочності всю красу і захоплюючу історію рідних країв .

    Пам'ятайте , що скоро ваша дитина стане зовсім дорослим , і зможе самостійно робити свої , вже дорослі висновки , і мати власну думку. І якщо з дитинства не закласти маленьке зернятко патріотизму , врядли воно потім зможе прорости .

    Просто про складне .

    Не забувайте і про те, яка багата подіями історія вашої Батьківщини. Найчастіше розповідайте дитині про подвиги , великих війнах , перемогах і поразках , правителях і государях , і навіть простих людях які , за стільки століть , сотворили цю історію , а разом з нею і країну , в якій ви зараз живете. Тільки головне робіть знижку на вік дитини , і говорите зрозумілою йому мовою . Обов'язково відповідайте на всі його питання , аналізуйте зацікавили його ситуації , робіть спільні висновки і обов'язково слухайте і приймайте думка вашої дитини. Нехай воно ще дитяче та наївне , але це перші його кроки , до вміння самостійно робити висновки.

    Історія , а точніше шанобливе ставлення до неї , а так само до предків , донесена вами до свідомості дитини , допоможе вам виховати патріота в сім'ї.

    Культуру в маси.

    Нехай вам абсолютно комфортно на улюбленому дивані , і не хочеться нічого окрім як чашечки чаю і подивитися телевізор - вставайте і йдіть з дитиною в музей , на виставку , в ляльковий театр , на дитячий концерт . Культурний розвиток дитини з ранніх років , є невід'ємною частиною зародження почуття патріотизму. Якщо ви разом відвідували такі заходи з раннього дитинства , то є велика гарантія того , що і далі , вже в більш старшому віці у дитини буде інтерес продовжувати такі відвідування . Пам'ятайте , що зараз головним прикладом для наслідування є ви, так, що не робіть , так що б потім було прикро за втрачену можливість.

    Більше позитиву .

    Діти дуже чутливі до емоційного стану їх батьків , якщо вам погано , то дитині теж буде не по собі. Тому . Як би в житті не траплялося , намагайтеся налаштовувати себе на позитивну хвилю. Знаходьте позитив у будь-яких діях. Так ви не лише уникнете песимістичного настрою дитини , але так, же навчіть його легше справлятися з проблемами , не опускати руки ні за якої ситуації , і так само завжди знаходити , чому радіти . Виховати патріота неможливо в атмосфері вічної проблеми , поганого настрою і відсутності віри в майбутнє.

    Підтримка .При бажанні виховати патріота в сім'ї , головне підтримка . І мова йде про всебічну підтримку . Прагнення до патріотизму повинно бути не тільки у вас , але і у вашого партнера , і близьких родичів. Живучи в такій атмосфері , дитина в майбутньому буде намагатися відтворити її вже в своїй сім'ї. Так само підтримуйте свого малюка в його поглядах , захоплення, інтереси . Хваліть за успіхи і правильно зроблені висновки з скоєних вчинків чи проступків . Пояснюйте дитині , чому ви поступаєте по відношенню до нього або іншій людині саме так , а не інакше , і просите , що б він аргументував свої вчинки так само.Чи не припиняйте його в прагненнях , і позитивному настрої , звичайно , якщо бажані дії йому не зашкодять. Навіть якщо ви не бачите перспективи , все одно намагайтеся проявити свою віру в дитину . У раптом у нього дійсно все вийде. Такі відносини зроблять ваше спілкування більш близьким , дозволять заробити авторитет перед дитиною , а так само більше контролювати його дії.

    Технології .

    Для допомоги собі у вихованні патріота в сім'ї , не ігноруйте результати праці вчених і техніків , використовуйте всі можливості , які нам надає , сучасний рівень розвитку даної галузі. Дивіться наукові та документальні фільми , знаходите цікаву інформацію , проводите свої розслідування , обговорюйте побачене , радійте і переживайте разом з героями фільмів.

    ВИХОВНА РОБОТА В ШКОЛІ

    Пріоритетні завдання виховної роботи школи

    на 2016/2017  навчальний рік

    1. Продовжити роботу над реалізацією «Основних орієнтирів виховання учнів1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

     Виховну роботу школи спрямувати на:

    - Формування  в учнівської молоді загальнолюдських цінностей та духовних пріоритетів.

    - Формування в учнів навичок культури здоров’я, безпечної поведінки, уміння роботи єдино правильний вибір на користь здорового способу життя.

    - Підвищення рівня інформованості учнівської молоді з питань профілактики тютюнокуріння, алкоголізму, наркоманії. профілактики ВІЛ/СНІДу.

    - Профілактику злочинності та правопорушень серед неповнолітніх.

    - Формування в учнів високої мовної культури.

    - Виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності і культури розумової праці.

    - Створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності відповідно до її інтересів.

     

    Мета виховання: Формування морально-духовної  життєво компетентної особистості, яка успішно само реалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.                         

                       

                Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

     

    Завдання виховної діяльності:

    Початкова школа: виховувати розуміння дітьми  своїх прав та обов’язків, прагнення бути схожим на батька-матір, повагу до них, початкові уявлення про Батьківщину, усвідомлення учнями  приналежності до українського народу, шанування мови та історії своєї Вітчизни, вивчення та дотримання традицій, розуміння правил взаємодії в сім’ї та суспільстві.

    Основна школа: виховувати любов до рідного краю,  шанобливе ставлення до державної символіки, сприяти  вивченню та володінню українською мовою,  вивченню історії та культури інших народностей, усвідомленню необхідності дотримуватися конституційно – правових норм, готовність до захисту інтересів Батьківщини, участь в роботі учнівського самоврядування, толерантність.

                                  Ціннісне ставлення до природи

    Завдання виховної діяльності:

    Початкова школа: розвивати уявлення про цілісність природи, розуміння необхідності гармонійного співіснування людини і природи, усвідомлення себе як частини  живого світу, виховувати  інтерес до пізнання природи.

    Основна школа: виховувати  усвідомлення взаємозалежності людини і природи, бережливе ставлення до природи, знання екологічного законодавства, знання основ безпечної життєдіяльності в умовах екологічної кризи, навички оздоровлення довкілля.

                                      Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

    Завдання виховної діяльності:

    Початкова школа: розширити уявлення дітей  про мистецтво та засоби його виразності, поняття про естетичні почуття, переживання, пов’язані зі сприйманням різних видів мистецтва, уміння сприймати інформацію художньої спрямованості, інтерес до мистецтва.

    Основна школа: розвивати  художньо-естетичні  емоції, смаки, почуття, володіння елементарними мистецькими знаннями, поняттями, термінами, вчити усвідомленню  потреби в спілкуванні з мистецтвом, розвивати уміння аналізувати художні образи, спонукати брати участь  в позашкільній художній діяльності.   

                                          Ціннісне ставлення до себе

    Завдання виховної діяльності:

    Початкова школа: розвивати усвідомлення цінності людського життя, дотримання правил здорового способу життя, здійснення самоконтролю та само оцінювання, усвідомлення себе як людини, уміння співвідносити свою поведінку з поведінкою однолітків, уміння аналізувати свої можливості та можливості інших дітей.

    Основна школа: виховувати  прагнення бути здоровою людиною,розвивати  вміння коректувати власну поведінку, уміння орієнтуватися в життєвих ситуаціях, уміти визначати  життєві  пріоритети, цілі, ідеали.

                                                      Ціннісне ставлення до праці

    Завдання виховної діяльності:

    Початкова школа: виховувати відповідальність за результати власної праці та праці інших, розширити уявлення про види професій, усвідомлення значення праці в житті людини, розвивати початкові навички трудової діяльності.

    Основна школа: виховувати усвідомлення значимості праці в житті людини, повагу до людей праці, уміння доводити справу до логічного завершення, формувати   у старшокласників практичні  уміня  і  навички ведення   домашнього господарства, професійне самовизначення.

                                Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

    Завдання виховної діяльності:

    Початкова школа: сприяти   запобіганню та мирному  розв’язуванню конфліктів, розвивати уміння оцінювати власні вчинки та  вчинки інших людей,  планувати свої дії, визначати своє місце в групі; орієнтуватися  на авторитет, поводитись совісно.

    Основна школа: виховувати розуміння особистих, родинних та загальнолюдських цінностей, закріплювати уміння працювати з іншими, здійснення вільного морального вибору, потребу допомагати іншим.

     

    Про стан  виховної роботи

    за 2015/2016 навчальний рік

    На виконання річного плану роботи школи на 2015/2016 навчальний  рік, затвердженого на засіданні ради школи (протокол від 08.06.2015 №4),    наказу по школі від 31.08.2015 №208 «Про організацію та проведення виховної роботи з учнями школи у 2015/2016 навчальному році»  виховна робота школи проводиться згідно з  «Основними орієнтирами   виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженими  наказом  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243 та  спрямована на формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.

    Основні документи, якими керується школа у виховній роботі: Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Про охорону дитинства», «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», Комплексна програма профілактики правопорушень в Харківській області, Національна програма патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства, Програма роботи з обдарованою молоддю, Регіональна програма військово-патріотичного виховання молоді та участі населення у заходах оборонної роботи на 2015-2017 роки.

    У виховній діяльності з формування ціннісного ставлення до суспільства і держави педагогічний колектив ставить перед собою завдання виховувати патріотів України, які шанують державні символи, вільно володіють рідною мовою, знають і шанують історію України, рідного краю та поважають історичні надбання інших народів; знають права і обов’язки та дотримуються їх.

    Протягом року  працювала група «Оберіг» (керівник   Петровська Н. В.). Члени групи взяли участь у районному етапі  обласної історико-краєзнавчої пошукової експедиції учнівської та студентської молоді «Чорнобиль: події, долі, пам'ять»  за напрямом  «Чорнобиль і екологія», де зайняли призове місце та стали призерами  обласного етапу даної експедиції.  

    Команда учнів Вовківської ЗОШ І-ІІ ступенів зайняла ІІ місце в конкурсі плакатів на районному етапі фестивалю – конкурсу «Молодь обирає здоров'я».

    Учениця 9 класу  Козанбаєва Єлизавета приймала участь в районному етапі обласного конкурсу дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей», де зайняла ІІ місце (Петровська Н.В.). Було подано роботу Половко Каріни, учениці  7класу, до Малої академії з безпеки життєдіяльності при Харківській обласній громадській організації «Спілка фахівців з безпеки життєдіяльності людини» у Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (НТУ «ХПІ») на кафедрі «Охорона праці та навколишнього середовища», де отримала грамоту і запрошення на навчання.

    Учні школи приймали участь у виставці новорічних букетів «Зимовий вернісаж» та «Народна іграшка».

    Школярі прийняли участь у конкурсі шкільних малюнків «Мої права», приуроченого до дня захисту дітей, у Всеукраїнському конкурсі малюнку «Мій рідний дім – Україна»,  в акції «Напиши листа захиснику Батьківщини», у районному етапі обласної виставки-акції «SOS вернісаж, або друге життя сміття»,  в обласному святі дитячої творчості «Жива вода – Дельта», в обласному відбірковому етапі Всеукраїнського фестивалю «В об'єктиві натураліста», у І (районному) етапі обласної виставки писанкарства «Українська Великодня Писанка»,  в обласній фотовиставці «Територія    пригод – 2016», у І (районному) етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край», у акції «Захистимо країну від лиха», у Всеукраїнській акції «Рушник єдності», у Всеукраїнському проекті «Це – наше і це – твоє» (4 клас, керівник Таран О.М.), у Всеукраїнському конкурсі-есе «Чому Україні потрібна нова Конституція», у ХVІ Міжнародному конкурсі з української мови ім.П.Яцика (Сергеєва Аліна, 3 клас» та Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Т.Шевченка (Васільєва Ілона,8 клас),  у виготовленні новорічної стіннівки для бійців національної гвардії України, у конкурсі-виставці дитячого малюнку «Мій біль – Афганістан», у конкурсі дитячих малюнків «Оберігаємо життя» та «Наше мирне небо», у Всеукраїнському конкурсі дитячого малюнку на протипожежну тематику, у Всеукраїнській акції «Хвиля безпечного Інтернету», у акції «Зробимо Україну чистою разом» та щорічній Всеукраїнській акції з благоустрою «За чисте довкілля»,  в Міжнародних інтерактивних конкурсах, зокрема, «Кенгуру», «Лелека», «Бобреня», «Геліантус», «Колосок».

    Протягом року для розвитку громадянської активності і патріотичного виховання, загальнолюдських цінностей для учнів були проведені виховні заходів до Міжнародного дня людей похилого віку, Дня учителя, Дня української писемності та мови, Дня партизанської слави, Дня жертв Бабиного яру, Дня українського козацтва,   Дня визволення України від фашистських загарбників, Міжнародного дня толерантності, Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, Дня пам’яті жертв Голодомору, Дня Збройних сил України, Дня місцевого самоврядування, Революції гідності, Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, Дня Святителя і Чудотворця Миколая,  Міжнародного Дня рідної мови, Дня Соборності та Свободи України, Дня пам’яті Героїв Крут, Дня вшанування учасників бойових дій на території інших країн, Міжнародного жіночого дня, Дня народження Т.Г.Шевченка, Великодня, Дня Чорнобильської трагедії, Дня пам'яті та примирення та 71-ї річниці визволення Європи від нацистських загарбників,  Дня Європи в Україні, Дня слов’янської писемності і культури. 

    В школі протягом року працювало учнівське самоврядування «Учнівське товариство», яке очолює учениця 8 класу Васільєва Ілона. Члени учнівського самоврядування протягом року беруть участь  у підготовці і проведенні загальношкільних свят, класних форм виховної діяльності, допомагають учителям початкових класів організувати дозвілля молодших школярів, чергують по школі. Вони є активними учасниками виховного процесу: беруть участь у розробці і проведенні різноманітних виховних заходів, які спрямовані на виховання у дітей культури поведінки, толерантного відношення до інших, поваги до культурних цінностей та національних надбань українського народу, національно-патріотичного виховання, допомагають в реалізації заходів щодо запобігання злочинності, профілактики правопорушень та негативних проявів в учнівському колективі.

    У школі налагоджено систему виховання здорового способу життя, яка сприяє розвитку фізичних здібностей учнів, розвиває навички здорового способу життя. Для учнів школи проведено «Олімпійській тиждень», «Олімпійський урок», шкільні спортивні змагання, Тиждень здоров’я. Приділяється значна увага роботі зі збереження життя та здоров’я учнів. В школі було проведено місячник безпеки дорожнього руху «Увага! Діти – на дорозі!», Тиждень енергозбереження, місячник безпеки під час використання газу в побуті, Тиждень пожежної безпеки, заходи з протидії тероризму, заходи до Дня боротьби зі СНІДом, День ЦЗ та об'єктове тренування.

    В квітні учні 9 класу брали участь у профорієнтаційних заходах «Сузір'я професій» в Кегичівському ліцеї  та Чапаєвській ЗОШ І-ІІІ ступенів.

    Проведено Свято Останнього дзвоника, заплановано Свято вручення документів про освіту для учнів 9 класу.

    Залучаємо учнівську молодь до вивчення  історії, культури українського народу та пропагуванню здобутків національної духовної спадщини шляхом проведення годин спілкування «Сучасна мова, яка вона?», «Барви рідної мови», «Україна – наша мати. будьмо її гідними людьми», уроків-реквіємів «Юнацтво, сповнене надії», виставки фоторобіт «Моя Батьківщина –Україна», конкурсу на кращого читця віршів Т.Г.Шевченка про  Україну.

    Формуючи ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей, класні керівники сприяли засвоєнню сімейних, родинних, суспільних цінностей, усвідомленню ідеалів сім’ї, виховували особисті, родинні, національні цінності, формували моральні якості особистості, критичне ставлення до особистої поведінки та поведінки людей. Завдяки щоденній роботі учні стали помітно ввічливішими, звертають увагу на культуру мовлення,  уміють звернутися до старших за віком, привітатися. Діти вміють попросити вибачення, вчаться самі прощати. Учителі школи власним прикладом та прикладами з літератури, історії вчать дітей дотримуватися даного слова, бути чесними, справедливими. У класах сформовано колективи, де діти вчаться працювати у групі, поєднуючи і співвідносячи власні потреби з потребами товаришів, школи. З учнями були проведені такі форми виховної діяльності, як: виховні години «Життя не вічне – вічні цінності людські», «Роде наш красний», «Ким і яким ти хочеш бути?»,  години спілкування «Добротою себе виміряй», «За що я люблю свій клас, свою школу», родинні свята «Щасливий той, хто має щастя вдома», «Як будеш батька й матір шанувати, то про країну рідну будеш дбати» та ін.

    Виховуючи в учнів ціннісне ставлення до себе, вчителі школи формували в учнів уміння цінувати себе як носіїв фізичних, духовно-душевних та соціальних сил, що є важливою умовою активної життєвої позиції. В результаті цієї роботи учні початкової школи стали більш ініціативними і творчими: організовують у класі вітання однокласників з Днем народження,  учні 2-3 класів – готують разом з батьками проекти тощо.       

    Класні керівники багато уваги приділяли індивідуальній роботі з учнями, обговорюючи  культуру та норми поведінки, спілкування, зовнішній  вигляд, стосунки хлопців і дівчат тощо. Багато уваги приділяли виробленню в учнів уміння уникати конфліктних ситуацій, вирішення спірних питань мирним шляхом.

    Багато уваги протягом року приділялось правовому вихованню  учнів. Правові знання  людини виявляються в усвідомленні нею своїх прав, свобод, обов’язків, свідомому ставленні до законів, державної влади.  Формуючи правову свідомість, класні керівники виховували в учнів розуміння  правил  взаємодії людей у колективі, суспільстві, безконфліктне вирішення  проблемних ситуацій.

    У школі на громадських засадах працює правовий клуб «Феміда» (керівник Нискогуз І.В.). 

    У школі оформлено стенд «Правова освіта учнів», на якому розміщено витяги з Кримінального, Сімейного кодексів, Конституції України, Декларації прав людини та Конвенції про права дітей. Учні школи та їх батьки мають змогу знайомитися з правовими документами про кримінальну, адміністративну відповідальність неповнолітніх, їх батьків за скоєні злочини.   За потребою проводилися засідання дисциплінарної комісії школи.

              Проведено ряд заходів з  профілактичної роботи з усіма неповнолітніми, а саме:

     - виховні години «Я і мої обов'язки»(5 кл), «Дружні стосунки між школярами»(1 кл),  «Азбука ввічливості»(3 кл), «Виховання культури поведінки» (6 кл); «Три підходи до вирішення проблем і конфліктів» (9кл);

    - години спілкування «Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх»(6 кл), «Правова відгадайка»(3 кл), «Вчинки: причини і наслідки»(5 кл), «Норми поведінки»(4 кл), «Твоє життя – твій вибір»(9 кл),» «Виховання власного Я»(8 кл), «Попередження правопорушень та інших негативних явищ у життя класного колективу»(9 кл);

    - практикум «Складання еталону поведінки мого однолітка» (6 кл), аукціон думок «Я в учнівському колективі»(7 клас), обговорення ситуацій «Завтрашній характер у сьогоднішньому вчинку»(4 кл);

    - бесіди «Наркоманія-катастрофа»(7 кл), «Як поводити себе під час суперечки» , індивідуальні бесіди про уміння спілкуватися з однолітками (1-9 кл);

    - з усіма учнями проводяться бесіди з безпечного користування Інтернетом;

    - проводимо зустрічі з дільничним інспектором на теми профілактики злочинності та правопорушень.

           Протягом  2015/2016 навчального року  учнів,  які стоять на обліку в кримінальній міліції та на шкільному профілактичному обліку  не було, але в травні 2016 року прибув один учень Рогіз Д. з м. Дніпро, який має судимість та поставлений на облік в кримінальній міліції.

    Більшість учнів реально оцінюють свій фізичний стан та піклуються про своє здоров'я . Усі учні знають про негативний вплив шкідливих речовин на здоров’я, що підтверджується анкетуванням, проведеним серед учнів 5-9 класів (усього 49 учнів). Відповідаючи на питання «Що спонукає вас утримуватися від вживання  алкогольних напоїв?», 34 учні відповіли -  «Усвідомлення пагубних наслідків», 6 – «Страх покарання», 3 – «Не прийнято в родині», 6 – «Це не відповідає образу сучасної молодої людини». Всі учні  ствердно відповіли на питання «Чи розповідають вчителі про шкідливість вживання алкоголю?», і 25  сказали, що про шкідливість вживання алкоголю їм розповідали батьки.

    Результативність роботи вчителів школи з формування здорового способу життя – ціннісного ставлення до себе – підтверджується тим, що у школі немає учнів, які палять, вживають алкогольні чи наркотичні речовини.

    Важливим фактором формування ціннісного ставлення до себе є спорт. У школі діють футбольний та спортивний гуртки.  В них задіяні всі діти пільгових категорій.

       Учні школи беруть активну участь в районних та обласних змаганнях з туризму, легкої атлетики, футболу.  Футбольна команда  школи постійно є призером районних та обласних змагань.

       З метою запобігання дитячого травматизму з учнями школи перед канікулами постійно проводяться цільові інструктажі і фіксуються в журналах реєстрації інструктажів. Проводилися єдині уроки з безпеки життєдіяльності учнів, на яких обговорювалися питання по запобіганню дитячого травматизму, робилися записи в зошитах класного керівника та класних журналах на сторінці «Бесіди щодо запобігання дитячого травматизму».

        Своєчасно проводилися цільові інструктажі, додаткові бесіди за фактами нещасних випадків з учнями району та бесіди, пов'язані з погіршенням погодніх умов, які фіксувалися у класних журналах та щоденниках учнів. Питання щодо запобігання дитячого травматизму розглядались на засіданнях педагогічної ради школи, нараді при директорі, загальношкільних батьківських зборах. Результатом роботи є те, що у школі не зареєстровано жодного випадку травмування серед учнів.

    Класні керівники проводили додаткові профілактичні бесіди з учнями про заборону тютюнопаління та впливу тютюну на організм людини.

       Ціннісне ставлення до праці  є важливою складовою змісту виховання особистості. Протягом навчального року вчителі, класні керівники формували в учнів уявлення про важливість праці для суспільства і кожного з них. У початкових класах більше уваги звертали на розвиток навичок самообслуговування, у середніх – на виховання почуття відповідальності, охайності, дисципліни. Старшокласників орієнтували на вибір напряму  майбутньої трудової діяльності, усвідомлений вибір професії. Проведено ряд форм виховної діяльності, зокрема: усний журнал «Цінуймо працю інших», година спілкування «Освіта – шлях до майбутньої професії» та презентація «Що я знаю про майбутню професію», «Вибір професії – вибір життєвого шляху», дискусія «Допомагаємо батькам», диспут «Праця – необхідність чи обов'язок?» у 9 класі.

    З метою   професійної орієнтації учнів та протидії торгівлі людьми у школі розміщено стенд «Вибір професії»  з інформаційними матеріалами про професії, що користуються попитом на вітчизняному ринку праці та про наслідки нелегального виїзду за кордон з метою працевлаштування.

    Було проведено  бесіду «Про міфи і реальність трудової міграції», тренінг «Трудова міграція: можливості та наслідки», а   до Всесвітнього Дня боротьби  із рабством провели єдину  годину спілкування «Протидія  торгівлі людьми».   Класними керівниками  проводилася  роз'яснювальна робота серед учнів 1-4 та 5-9 класів , яка направлена на усвідомлений вибір професії. В результаті такої роботи  в учнів початкової та середньої школи сформоване поняття та уявлення про важливість праці в житті людини, у більшості – сформована потреба у праці. Беручи участь у спільних видах діяльності, учні вчаться будувати  взаємини  з однолітками,  входити в колектив ровесників.

       У процесі екологічного виховання вчителі, класні керівники формували в учнів ціннісне ставлення до природи, а на його основі – екологічну культуру школярів: розуміння необхідності гармонійного співіснування людини і природи, дбайливого ставлення до природи в традиціях українського народу, бажання займатися природоохоронною роботою, моральну відповідальність за збереження природного довкілля.

    Учні 2–9 класів взяли участь у Всеукраїнських інтерактивних  конкурсах «Колосок»,  «Геліантус», «Соняшник», «Лелека», «Левеня»: більшість дітей і школа нагороджені дипломами та сертифікатами учасників.

    У квітні під час проведення екологічного двомісячника «Зелена весна» проводилися екологічні  акції «Чисте довкілля», «Зробимо Україну чистою разом» та щорічній Всеукраїнській акції з благоустрою «За чисте довкілля». 

    Формуючи ціннісне ставлення до культури і мистецтва, вчителі школи виховували в учнів естетичні почуття та естетичну культуру, розвивали потребу у спілкуванні з мистецтвом. Класні керівники в індивідуальних бесідах розповідають учням, який одяг, зачіска їм личить, як робити макіяж і виглядати природно тощо.

    Під час проведення форм виховної діяльності класні керівники використовують різний мистецький матеріал, поглиблюючи знання учнів про шедеври мистецтва, формуючи художній смак, уміння відрізняти прекрасне.

    Проводимо різноманітні конкурси малюнків «Екологічна стежка в різні пори року», «Портрет моєї мами»,  «Татове дитинство», «Друг мій менший», «Село, в якому ми живемо», ілюстрацій до творів Т.Г.Шевченка, практичне заняття «Вітальна листівка своїми руками», вечір пісні «Ой, яка ж ти гарна, пісне українська».

    Традиційно  учні школи приймають участь у підготовці та проведенні концертів для жителів села  у сільському клубі: до Нового року, до 23 лютого, до свята 8 Березня, до Дня Перемоги.

     Батьківський комітет, класні керівники та інспектор з охорони дитинства проводять роботу для своєчасного  виявлення сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.  На даний  час таких сімей не виявлено.

             Проводяться бесіди з батьками  «Правовий порадник для батьків»,  «Як запобігти розвитку егоїзму, жорстокості, агресивності підлітків»,  «Батьківський авторитет – могутня сила виховання», «Школа очима батьків», «Проблема примусу та заохочення», «Мова дорослих – взірець для наслідування», бесіда за круглим столом «Дитина та її права», диспут «Настирливість і впевненість», індивідуальні бесіди «Освіта і  майбутня професія», «Про шкоду пропусків уроків без поважних причин», «Поведінка дітей», «Естетика одягу дітей (шкільна форма)»; батьківські збори «Особливості підліткового періоду», «Взаєморозуміння в сім’ї. З чого воно починається»;   батьківський лекторій «Проблеми з дітьми. Чому вони виникають?»; загальношкільні батьківські збори  на які винесено питання  «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» та «Попередження злочинності».

             Класними  керівниками  щоденно  контролюється  відвідування учнями навчальних занять, всі пропуски мають документальне підтвердження: довідки з лікарні, заяви чи пояснення  батьків.

    Необхідно відзначити роботу кращих класних керівників, які створюють умови для організації змістовного дозвілля учнів, проводять виховну роботу з учнями з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливостей учнів, їх нахилів, інтересів. Це Нискогуз І.В.(7 клас), Половко О. І.(6 клас), Пошукайло О.С.(3 клас), Половко Т.О. (2 клас), Петровська Н.В.(9 клас). 

    Методичні рекомендації
    з організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді у 2016/2017 навчальному році

    У сучасних суспільно-політичних умовах, коли Україна ціною життя Героїв Небесної Сотні, зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває патріотичне виховання дітей та учнівської молоді.

    Події останніх місяців дають підстави стверджувати, що переважна більшість громадян України, серед яких є і діти, і молодь, виявили високу патріотичну свідомість та міцну громадянську позицію. Це є свідченням системної виховної роботи педагогічних колективів навчальних закладів. Тому одним із найважливіших завдань педагогів є продовження роботи з формування у дітей та молоді громадянських якостей, розуміння приналежності до Українського народу. Особливу увагу слід приділити дітям та сім’ям, які переїхали із території військових дій, сприяти їх адаптації у нових умовах та нових колективах, залучати їх до активної діяльності та участі у позаурочних заходах, надавати можливість реалізовувати свій інтелектуальний, творчий, фізичний потенціал на благо України.

    Патріотичне виховання має наскрізно пронізувати весь навчально-виховний, органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне, естетичне, правове, екологічне, фізичне, трудове виховання, базуватися на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни.

    Патріотичне виховання має охоплювати всіх учасників навчально-виховного процесу, сприяти формуванню у дітей та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.

    Проявом патріотичного духу, свідченням формування Української політичної нації стало масове використання української національної та державної символіки, українського традиційного одягу, жовто-блакитних кольорів. При цьому важливо не підмінити зовнішніми ознаками патріотизму його глибокої ідейної сутності – готовності своєю працею, науковими, творчими й спортивними досягненнями, службою із захисту країни сприяти розвитку української демократичної держави.

    Відповідно, всі заходи мають бути наповнені громадянсько-патріотичним змістом, стверджувати ідею спільності інтересів та взаємоповаги усіх громадян України, підтримувати прагнення кожної особистості до духовного, інтелектуального, творчого та фізичного розвитку задля розквіту держави в цілому.

    Доцільно добирати і поєднувати різноманітні методи і форми патріотичного виховання, уникати формалізму й одноманітності, насичувати їх патріотичними емоціями та переживаннями, активно використовувати приклади мужності й звитяги захисників України як з історичного минулого, так і нинішніх воїнів-героїв, які боронять нашу державу в